Legislativa 

K nepovinnému! očkování je u dětí do 15 ti let třeba písemný souhlas jednoho zákonného zástupce, taktéž u dětí 15-18 let. Souhlas bude založen v dokumentaci. Bez tohoto souhlasu nebude moci být dítě očkováno.

Od 1.4. 2012 nemůže být dítě do 15-ti let ošetřeno u praktického lékaře bez doprovodu dospělého, dospívající 15-18 let ano, ale musí mít písemný souhlas jednoho ze zákonných zástupců.

Absenci dětí omlouvají výhradně rodiče. V naší ordinaci pacientům omluvenky do školy potvrzujeme pouze v případě dlouhodobé nemoci. Děkujeme za pochopení.  

Následující formuláře -  k disp. v ordinaci nebo lze volně stáhnout na internetu:

Souhlas s poskytnutím zdravotních služeb 

Souhlas  - nesouhlas s očkováním

Souhlas zákonného zástupce nezletilého pacienta staršího 15 let


Provozní řád ordinace :

Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb:

- Dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup zdravotnickým personálem

- Pravdivě a neprodleně informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb. Nesplnění této povinnosti je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu.

- Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a řídit se jejich pokyny.

- Dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu k ostatním pacientům, jejich případným zákonným zástupcům, a zdravotnických pracovníků. Nikoho verbálně nenapadat, nekřičet ani nezvedat hlas.

- Nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky.

- Hlásit lékaři bezodkladně, nejpozději při nejbližší kontrole, změnu bydliště, příjmení a změnu zdravotní pojišťovny.

- Řídit se tímto vnitřním řádem.

Registrace k praktickému lékaři pro děti a dorost:

- Pacient může požádat o registraci ve zdravotnickém zařízení, pokud uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného praktického lékaře pro děti a dorost. O přijetí a registraci rozhoduje zdravotnické zařízení Care4kids s.r.o., stvrzena je podpisem registračního listu nebo vydáním Žádosti o předání zdravotních informací.

- K registraci do zdravotnického zařízení se pacient musí vždy prokázat platným dokladem totožnosti/ průkazem zdravotní pojišťovny.

- V případě pacienta, který nemluví česky, je na pokyn zdravotnického personálu nutné, aby měl s sebou tlumočníka.

Provozní a ordinační doba

- Provozní a ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích do zdravotnického zařízení, na webových stránkách MUDr. Zuzana Šíslová - Care4kids s.r.o., také na stránkách OC Lety.

- V této době jsou v ordinaci přítomni zdravotničtí pracovníci a poskytují zdravotní služby registrovaným pacientům, pokud z důvodu dovolené atd. není uvedeno jinak.

- Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro akutní nemocné a ostatní (preventivní prohlídky, očkování, administrativní úkony, vyšetření k posudkům.)

- V ordinační době pro objednané pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem.

- Poslední pacient je ošetřen 15 minut před koncem ordinační doby.

- Návštěvní služba je prováděna vzhledem k počtu pacientů výjimečně, po předchozí domluvě se zdravotnickým personálem ambulance.

Objednávání do ordinace:

- Na akutní ale zejména na veškeré neakutní prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat.

- Pokud se objednáte s jedním dítětem a přivedete k vyšetření např. další 2 děti, nebude samozřejmě stanovený čas stačit a všichni ostatní pacienti ten den nazvaní jsou nuceni čekat, což nemusíme akceptovat.

- Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.

- Dodržujte datum a čas objednání. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas na objednávku, zavolejte nebo odešlete email.

Pacienti, kteří se na objednaný termín nemohou dostavit, se telefonicky
nejpozději 24 hodin předem omluví. V ordinaci tak využijeme čas pro jiné
pacienty. Pokud se pacient opakovaně bez omluvy nedostaví na objednaný
termín, je toto porušením vnitřního řádu a poskytovatel zdravotních služeb
je oprávněn požadovat od pacienta poplatek dle ceníku.

Čekání na vyšetření:

- Pacienti čekají na vyšetření v čekárně, která je volně přístupná od začátku do konce ordinační doby.

Během čekání mohou pacienti obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WC pro pacienty.

Zdravotnické zařízení za věci odložené v čekárně neručí, po dobu vyšetření je umožněno odložit osobní věci přímo v ordinaci.

Průběh vyšetření

- Při vstupu do ordinace předkládejte zdravotní průkaz pojištěnce vždy, pokud je změna pojišťění či osobních údajů.

- U žádné zdravotní služby poskytované zdravotnickým zařízením nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon.

Zdravotnická dokumentace:

- Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci však nelze vynášet z ordinace. Kopie si musí pacient pořídit přímo v ordinaci za úplatu 5 kč/1 strana A4.

- Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, zdravotnické zařízení pořizuje a odesílá novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi.

Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.):

- Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud:

1. by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení; překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým.

2. by vzdálenost místa pobytu pacienta neumožňovala v případě poskytování zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství výkon návštěvní služby.

Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu.

Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci, která bude jeho požadavkům více vyhovovat. Porušení vnitřního řádu má důsledky.

V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.

Poslední verze provozního řádu:

V Letech dne 1.1.2023 MUDr. Zuzana Šíslová



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky